11/12: Dagens Nonsens - Syrrans vilja är min lag

Hejsan hoppsan allihopa,

Nu mår jag mycket bättre även om jag inte är 100% återställd, men kanske 90%. Jag är fortfarande försiktig med maten, försöker att bara äta lättsmält mat. Imorse åt jag kinesisk risgröt med gröna bönor och lite frukt (men det var nog inte så bra för matsmältning), till lunch blev det bara en banan och några goda salta kex med gräslöksmak.

Jag ska nog inte äta för mycket på en gång nu direkt efter magsjukan eftersom jag hade tömt mina tarmar helt, de måste få vänja sig igen vid den enorma mängd mat jag annars brukar äta. :P Så jag skippade luciabuffén ikväll på Nordica, jag hade bara fått väldigt ont i magen efteråt eftersom jag suger på att sätta gränser för mig själv när det kommer till god mat.

Istället köpte jag en kinesisk bun med svampfyllning och så åt jag blomkål och tofuröra med lite soja, låter kanske inget vidare men ibland kan de enklaste grejerna vara väldigt goda. ;) Jag blev väldigt mätt på bara det, men magen är fortfarande lite sisådär, jag får ta hand om den bättre hädanefter. :P

Ikväll är det Luciakonsert, jag ska snart bege mig till Nordica och förbereda mig lite. Konserten börjar kl.20 men vi ska byta om och så också. Egentligen är det tänkt att vi efter konserten ska tåga lite utomhus, i kvarteret runt Nordica men det verkar bli inställt nu på grund av regn. :/ Dessutom är det rätt kallt och rått, så kanske lika bra det.

Det är också tänkt att vi ska lussa imorrn kl.7 i Green Lake Park men vi får se hur vädret är då, helst hade jag velat å sova mer. Jag återhämtar mig bäst med sömn, igårkväll gick jag och la mig kl.20 och vaknade typ inte förrän kl.8 imorse, jag har alltså sovit 12h! Jag kan verkligen inte minnas när jag sov så mycket i sträck senast, typ never, men det var skönt att vakna utvilad, jag hade nog kunnat sova lite till om vi inte hade kinesiska-lektion idag kl.10. Jag får sova imorrn kväll istället antar jag.

Innan jag kilar iväg till Nordica ska jag förklara dagens inläggs rubrik, min syster skrev till mig i sitt senaste mail att jag borde uppdatera bloggen oftare, om så bara med något kort inlägg. Så jag har skrivit tillbaks till henne nu om att jag ska skriva fler såna här nonsens-inlägg istället, lite mindre roligt utan bilder kanske, men det är iaf aktuella händelser, jämfört med vietnam-inläggen som jag är på just nu som hände för typ 2 månader sen... -_-

Verkligen ledsen att jag inte uppdaterar så ofta, ibland har jag inte tid, ibland är jag bara lat och orkar inte ladda upp bilder samt skriva text till dem. Men jag ska ta mig i kragen snart, i promise. ;P

Ha det bra så länge folk!
Och tack för att ni fortsätter att följa bloggen! ;)

Många kramar
Yingan

Kommentarer
Postat av: Sum

Ta hand om dig min kära syster! Skönt att höra att du mår bättre idag :) Det är svårt att äta mycket på en gång, så ta det lite i taget, jagfick också göra det men nu mår jag bra igen :) Synd att du blev tvungen att missa luciabuffén :( Du får ta igen det när det är jul istället ;)

många kramar!

2010-12-11 @ 18:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0