MOT KINA!

Jag har alltså blivit antagen till Hyllie parks folkhögskolans kulturkurs som kommer att äga rum i Kunming, huvudstaden i provinsen Yunnan som ligger i sydvästra Kina.

Vi är 8 tjejer + 2 kursledare som åker onsdagen den 18/8 2010. Vi är Kunminggruppen 1011 och kommer alltså att bo i Kunming i 9½månad! :D Men först ska vi på lite sightseeing i huvudstaden Beijing, vi kommer att vara där i 3 hela dagar inna vi for vidare till Kunming.

Jag har verkligen längtat efter att få komma iväg på denna resa och nu äntligen är det dags, det ska bli så otroligt spännande. Jag är den enda kinesen i gruppen men jag talar ju bara kantonesíska vilket skiljer sig en hel del från mandarin, så jag kommer inte heller att ha det lätt där borta med språket. Men det är ju dels därför jag åker, för jag vill så gärna lära mig att tala det flytande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0