Första intrycket av Kunming


Här är området precis utan vårt hem. Vi har några restauranger och småbutiker i närheten.


Första dagen promenerade vi till TCG Nordica, det tog ca 20-25min. Vi gick längs med elmopedgatan där de säljer en massa mopeder, och mittemot har vi musikgatan där det säljs olika instrument.
Det är bara att följa någon av dessa gatorna och sen svänga till höger och lite längre fram svänga till vänster så kommer man till nordica.


Mycket trafik i Kunming, en salig blandning av cyklar, mopeder, taxibilar, personbilar och bussar, en massa avgaser med andra ord. Alla kör hejvilt, inklusive jag, typ ingen följer reglerna om det inte står en polis och dirigerar (heter det så?), eller jo, de kör ju inte mot rött ljus, iaf de flesta.


En vanlig syn i Kunming: Cykelparkering med parkeringsvakt. Du betalar ca 30ören för att få ställa din cykel på stället och sen håller vakten koll på den tills du kommer tillbax. Billigt, smart och smidigt!


Söta små kinesiska barn


Den här gamle mannen verkar också vara på väg till Nordica, raka vägen och du är där!


Nu börjar vi verkligen att närma oss.
Se vilket vackert väder, solsken och allt, är det inte härligt? ;P


Här är Loft-området där Nordica ligger. Jag har sett många bilder på Nordica men nu ska jag alltså äntligen få besöka det på riktigt. Det är riktigt spännande att få se hur detta kulturcenter ser ut i verkligheten!






Kommentarer
Postat av: ying

Vad roligt med parkeringavakt för cyklar! Såna kanske sVerige också borde ha :D

2010-09-01 @ 21:32:34
URL: http://[email protected]
Postat av: Jocke D

Wohoo!

Vad fräsigt med en Kinablogg - jag följer dig Yingan :)

Hoppas allt är super!

2010-09-02 @ 09:02:37
URL: http://www.facebook.com/valleymountain
Postat av: yingan

Tack Jocke. Det var ett tag sen, hoppas att allt e bra med dig. ;)



Just nu är allt finfint här i Kunming och jag fortsätter att hitta nya saker att fascineras över varje dag. :D



Vi Höres, ha det bra!

2010-09-06 @ 04:50:17
URL: http://yinganikina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0